آموزش قدم به قدم ِکار با اپلیکیشن حسابداری nivo

اپلیکیشن حسابداری nivo جزو یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری شخصی برای سیستم های اندروید و ios است که به عنوان یک ابزار کاربردی فوقالعاده برای برخی از افراد محسوب می شود. این اپلیکیشن با پشتیبانی از سیستم عامل گوشی موبایل قادر است تبدیل به یک حسابدار حرفهای شخصی برای شما شود. حسابداری که قادر است همه تراکنشهای مالی شما را به شکلی دقیق و دستهبندی شده برای مشاهده و بررسی ذخیرهسازی کند.
از کارکردهای این نرمافزار این است که تراکنشهای مالی شما را با یک نامگذاری درست، در یک دستهبندی خاص به شما نشان می دهد. شما با استفاده از این نرمافزار امکان اتصال به بانک مرجع خود را نیز خواهید داشت. با اتصال به بانک مرجع، همه حساب بانکی مورد نظر، زیر نظر و رصد شما خواهد بود. برای آشنایی و کار با این اپلیکیشن لازم است ابتدا نسخه موردنظر آن را نصب کنید. پس از نصب ما در اینجا، در سه قسمت نحوه کار با این اپلیکیشن را برای شما توضیح خواهیم داد.
قسمت اول- آموزش کار با اپلیکیشن nivo
در قسمت اول از نحوه کار با اپلیکیشن nivo، در قدم اول، ابتدا لازم است یک منبع بسازید. پس از ساخت منبع یا منابع، باید بیاموزید چگونه عمل ثبت تراکنش را انجام دهید. برای آموختن این موارد همراه ما باشید.
مرحله اول
- در صفحه (خانه) روی کارت سبز رنگی با عنوان قدم اول نوشته شده است که (چگونه رو نیو حساب کنیم؟)، لازم است بر این عبارت کلیک کنید.
- پس از کلیک، توضیحاتی مرتبط با منابع و مفهوم آنها، در یک تصویر، برای شما به نمایش درمیآید.
- در ادامه پس از بررسی توضیحات مذکور، وارد صفحه منابع شوید.
- برای ثبت اولین حساب بانکی، دکمه مثبت (+) که در بالای صفحه نمایان است، انتخاب کنید.
نوع منبع شما از منظر بانکی یا نقد، در این صفحه به شکل یک آیکون قابل انتخاب است.
- پس از انتخاب نوع حساب، لازم است که مقدار موجودی را وارد کنید. وارد کردن موجودی حساب به طور دقیق باید انجام شود؛ زیرا این مقدار در آینده قابل تغییر نخواهد بود.
- در صورت تمایل امکان این را دارید که شماره کارت یا شماره حساب خود را نیز وارد کنید.
پس از انجام مراحل بالا، منابع شما در صفحه کیف پول، در منوی منابع، به طور دقیق قابل مشاهده هستند.
با کلیک یا انتخاب هر کدام از منابع، موجودی یا تراکنشهای آن منبع، قابل بررسی و مشاهده خواهد بود.
مرحله دوم
در مرحله دوم، قرار است که شما تراکنشها را ثبت کنید، برای این کار لازم است دستور کار زیر را دنبال کنید:
- از منویی که در پایین برنامه تعبیه شده، دکمه (+) را انتخاب کنید.
پس از کلیک بر گزینه مثبت، با موارد زیر مواجه خواهید شد:
- هزینه: همه آنچه را که خرج کردهاید، میتوانید در این قسمت ثبت کنید؛
- دریافت: پولهای دریافتی یا آنچه را که گرفتهاید در این قسمت ثبت کنید؛
- انتقال: پولهایی که از این جیب به آن جیب منتقل شدهاند، در این قسمت ثبت کنید؛
- مبلغ: عدد یا مقدار پولی که خرج کردهاید، اینجا وارد کنید؛
- گروه حساب: این تراکنش مربوط میشود به اینکه شما از چه نوع دستهبندی استفاده میکنید؛
- منبع: از کدام کارت بانکی یا حساب نقدی به عنوان مبدا خرج پول استفاده کرده اید.
با اطلاع بر بخشهای بالا، حال میتوانید، تراکنش خود را ثبت کنید.
پس از ثبت تراکنش، در صفحه تراکنشها، موارد ثبتشده شما قابل مشاهده است.
در ادامه به آموزش قسمت دوم نحوه کار با اپلیکیشن حسابداری nivo خواهیم پرداخت.
قسمت دوم- آموزش کار با اپلیکیشن nivo
در این قسمت از آموزش نحوه کار با اپلیکیشن nivo، به موضوع پیامکهای بانکی و اتصال به بانکها خواهیم پرداخت.
در این مرحله شما خواهید آموخت که چگونه در اپلیکیشن نیو، پیامکهای بانکی را ثبت کنید یا در صورت لزوم، با بانک موردنظر خود اتصال برقرار کنید.
برای انجام امر ذکرشده، لازم است که در ابتدا یک حساب بانکی یا منبع ایجاد کرده باشید. این مرحله را در قسمت یک آموختید.
در ادامه با نحوه اتصال به بانک و مشاهده پیامک بانکها، آشنا خواهید شد.
نحوه اتصال به بانک
- برای اتصال به بانک یا بانکهای موردنظر، لازم است وارد صفحه (بیشتر) شوید.
- پس ورود به (بیشتر)، روی گزینه تنظیمات کلیک کنید.
- سپس گزینه (اتصال به بانک) را انتخاب کنید.
- اگر حسابی در بانکهای موجود در اپلیکیشن دارید، به آن متصل شوید.
با متصل شدن به بانک موردنظر، ثبت تراکنشها به شکل آسانی امکان پذیر خواهد شد.
مشاهده پیامکهای بانکی
- در صفحه تنظیمات، لازم است گزینه (خواندن پیامکهای بانکی) فعال شود.
با فعال شدن این گزینه، شما قادر هستید این پیامکها را در بالای صحفه (خانه) در نرمافزار مشاهده کنید.
- همچنین باید گزینه (دریافت اعلان پیامکهای بانکی) را فعال کنید.
با فعال کردن گزینه بالا، همزمان اعلان ثبت در نیو، در بالای گوشی شما نیز قابل مشاهده است.
- با کلیک کردن یا انتخاب هر یک از پیامکها، شما چنین امکانی دارید که آنها را بهراحتی ثبت کنید.
تنها کاری که بعد از ثبت لازم است انجام دهید، دستهبندی هر یک از پیامکهاست.
باید به شما بگوییم که با انجام مراحل و روندهای ذکر شده در این قسمت، هیچ یک از تراکنشها نادیده گرفته نمیشود.
در ادامه به آموزش قسمت سوم نحوه کار با اپلیکیشن حسابداری nivoخواهیم پرداخت.
قسمت سوم- آموزش کار با اپلیکیشن nivo
در قسمت سوم از آموزش نحوه کار با اپلیکیشن حسابداری nivo، شما خواهید آموخت که چگونه از دستهبندی استفاده کنید.
دستهبندیها در واقع به شما کمک میکنند که تراکنشها را از لحاظ اینکه در چه زمینهای انجام شدهاند، مشخص کنید.
بهتر است برای تسلط بهتر بر این بخش، بخش اول و دوم را بهخوبی آموخته باشید. در اینجا شما با موضوعات انتخاب دستهبندی و ساخت دستهبندی جدید آشنا خواهید شد.
انتخاب دستهبندی در اپلیکیشن نیو
- هنگامی که در حال ثبت تراکنش هستید، روی گزینه (دستهبندی) کلیک کنید.
- صفحهای برای شما باز میشود، شما در این صفحه این امکان را دارید که دستهبندی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
روند یا مراحل بالا، طبق انجام مراحل در قسمت اول آموزش کار با اپلیکیشن نیو قابل استفاده است. درواقع به نوعی، مرحلهای تکمیلی برای قسمت اول محسوب میشود.
در ادامه با ساخت دستهبندی جدید بهعنوان مرحلهای مستقل آشنا خواهید شد.
ساخت دستهبندی جدید در اپلیکیشن نیو
اگر قصد دارید یک دستهبندی جدید به لیست خود در نرمافزار اضافه کنید، لازم است طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:
- به صفحه (بیشتر) بروید.
- گزینه (دستهبندیها) را انتخاب کنید.
- دکمه (+) را فشار دهید.
- در صفحهای که باز شد، اسم دستهبندی جدید خود را وارد کنید.
- با کلیک روی آیکون مورد نظر، شما میتوانید آن را دستهبندی کنید.
- با کلیک روی گزینه (دستهبندی مرجع)، شما قادر هستید دستهبندیهایی به شکل زیرگروه هر کدام از دستهبندیها ایجاد کنید.
- در آخر با کلیک روی دکمهای که به شکل تیک است، دستهبندیهای شما ثبت خواهد شد.
با انتخاب هر کدام از دستهبندیها و کلیک روی آنها، اطلاعات دستهبندی به شما نمایش داده می شود.
به امید موفقیت در استفاده از این ابزار کاربردی.
مقاله های مرتبط
- آیتول؛ اپلیکیشن مدیریت کاربردی پرداختها و خدمات خودرو
- 7 نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را بشناسید
- 10راه کسب درآمد از رمز ارزها
- با سر آشپز پاپیون، آشپزی حرفه ای رو تجربه کنید!
- بررسی مزایا و معایب اسنپ فود در یک نگاه
- صفر تا صد رصد مرسولات پستی با سامانه رهگیری اداره پست
- معرفی 6 نرم افزار کسب درآمد ایرانی رایگان
- هزینه خرید نرم افزار های حسابداری برای فروشگاه ها چقدر است؟
- با انواع سیستم حسابداری و مزایایی که دارند آشنا شوید
- اپلیکیشن کلاب هاوس و تمام آنچه باید درباره آن بدانید!