سلامت و نگهداری

استفاده از نرم افزارها در کرونا چه تغییری کرده؟

استفاده از نرم افزار ها در کرونا نیز دستخوش تغییرات شده. بحران coronavirus تبدیل به بزرگترین مانع زندگی ما در قرن بیست و یکم شده است. این ویروس سلامت، اقتصاد ما و میلیون‌ها مشاغل را به چالش می‌کشد. ما در حالی که با خانه ماندن سعی می‌کنیم، شیوع ویروس کرونا را از متوقف کنیم، موج جدیدی از توجه به نرم افزارها و اینترنت مشاهده می‌شود که قابل قیاس با گذشته نیست. در این مقاله زینسی قصد داریم این تغییرات را به رخ شما بکشیم و شما تغییرات را با تمام وجود حس کنید. همراه ما باشید.

 استفاده از نرم افزارهای دورکاری (Remote) در کرونا جهان را به کام خود می‌کشد!

حدودا 10 سال پیش ما به چشم می‌دیدیم که نرم افزارها دنیا را تسخیر کرده‌ و شغل‌هایی به موفقیت می‌رسند که از نرم افزار استفاده کنند. گرچه این موضوع هنوز هم صدق می‌کند ولی ما شاهده رشد چشم گیر نرم افزارهای دورکاری هستیم و کاملا احساس می‌کنیم که امروزه کل جهان را در برگرفته است. در این عرصه کسب و کارها و نرم افزارهایی که توان دورکاری دارند، سرپا مانده و حتی به پیشرفت هم خواهند رسید.

 

این بار، این فناوری نیست که باعث تغییر این روند شده، بلکه رفتار مصرف کننده است. اگر کار کردن از خانه در زمان‌های گذشته یک مزیت بود، اما اکنون این یک ضرورت است. داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که برخی از دسته‌بندی‌ها در شاخه نرم افزار رشد گسترده داشته‌اند.

استفاده از نرم افزارهای دورکاری
در تصویر بالا نشان میدهد اقبال مخاطبان نسبت به نرم افزارهای دورکاری بیشتر شده است.

امروزه دربازارنرم‌افزار، با رشد چشم گیر در این چهار حوزه روبرو هستیم:

کار از راه دور
یادگیری از راه دور
سرگرمی از راه دور
خدمات از راه دور

استفاده جهانی از اینترنت نیز در این بازه رشد چشم‌گیری داشته است. تقریباً 5 میلیارد نفر به تلفن همراه دسترسی دارند و کلاد فلر Cloudflare گزارش داد که ایتالیا شاهد رشد 20 تا 40 درصدی ترافیک آنلاین است. شهرهایی مانند آمستردام، لندن و فرانکفورت فقط در 9 مارس 2020 بین 10 تا 20 درصد افزایش یافت.

 

نرم افزار دورکاری به شدت در حال محبوب شدن است.

البته هیچ تعجبی ندارد که نرم افزارهای دورکاری در زمان شیوع ویروس کرونا، مورد توجه قرار گرفته‌اند و عموم مردم به سمت آن‌ها گرایش پیدا می‌کنند و در آینده نیز استفاده روز افزون از نرم‌افزارهای دورکاری قابل پیش بینی می‌باشد. همچنین انتظار می‌رود که تقاضا برای نرم افزارهای وب کنفرانس صوتی و و ویدیویی نیز در بحران ویروس کرونا، رشد زیادی داشته باشند.

 

گوگل!!! میزان تقاضا برای دورکار شدن و همچنین مشاغل دارای دورکاری را نشان می‌دهد، که در پنج سال گذشته تقاضا تا این حد نبوده است در واقع تقاضا برای دورکاری، بسیار بیشتر از آن چه که قبلاً دیده‌ایم، هست.

استقبال از نرم افزارهای دور کاری ردر گوگل
در این تصویر افزایش سرچ برای شغل های دور کاری را می بینید.

 

تقاضای کنفرانس ویدئویی که در آمریکا بین مارس 2005 و مارس 2020 به طرز چشمگیری کاهش یافته بود. هنگام جستجوی اصطلاحات نرم افزار “نرم افزار کنفرانس ویدیویی” و “بهترین نرم افزار کنفرانس ویدیویی” در گوگل ترندز نیز همین روند را مشاهده می‌کنیم.

 

میزان سرچ برای نرم افزار ویدیو کنفرانس
نمایی از گوگل ترند و سرچ نرم افزار وب کنفرانس را در تصویر بالا می بینید.

اکنون، Google Trends سمبل عظیم جهانی را در این حوزه نشان می‌دهد. فرقی نمی‌کند “نرم افزار کنفرانس”، “نرم افزار وب کنفرانس ” یا “نرم افزار تماس ویدیویی” سرچ کنیم. این روند تا آن جا پیش می‌رود که نرم افزارهای مطرح در زمینه کنفرانس ویدیویی، اکنون ارزش چند برابر Uber را دارند!

ترند سرچ نرم افزار وب کنفرانس
در این تصویر تفاوت نرم افزار وب کنفرانس را با اوبر می بیند.

اکثر مردم، کورکورانه یک نرم افزار را نصب نمی‌کنند و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه در مورد نرم افزارها هستند. در همین راستا، آن‌ها می‌توانند نرم افزارها را در وب سایت G2 یا ( زینسی ایرانی ) مقایسه کنند و به اطلاعات مورد نیاز دست یابند.

افزایش استفاده از نرم افزارهای پزشکی در کرونا

مشاوره پزشکی از راه دور در این دوران، در حال کسب یک موفقیت بزرگ است. داده‌ها نشان می‌دهد که ترافیک وب سایت‌های پزشک از راه دور نیز رشد بسیاری داشته است زیرا مردم نمی‌خواهند برای مراجعه به پزشک ریسک کنند به همین ترجیح می‌دهند به اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مربوط به این حوزه مراجعه نمایند. (برای مشاهده دسته بندی پزشک از راه دور کلیک کنید)

 

افزایش سرچ برای نرم افزار های مشاوره پزشکی
در این تصویر می بینید که میزان سرچ برای نرم افزار های مشاوره پزشکی زیاد شده است.

طبق بررسی‌های سایت g2، ترافیک برای دسته‌بندی پزشکی افزایش یافته و تقریبا می‌توان گفت جستجو در نرم افزراهای این شاخه دو برابر شده است و همه کاربران به دنبال ارائه خدمات پزشکی به صورت نرم افزاری و آنلاین هستند.

 

میزان جستجو در گوگل برای نرمافزار های خدمات پزشکی
در این تصویر میزان 2 برابر شدن سرچ نرم افزار های پزشکی را می بینید.

کرونا ویروس، فرصتی برای یادگیری آنلاین، تناسب اندام و سرگرمی

مردم در این زمان به دنبال راه‌هایی هستند که روحیه خود را حفظ کنند. استفاده از سیستم‌های مدیریت آموزش مانند Google Classroom و سیستم عامل‌های یادگیری آنلاین مانند Udemy به افراد کمک می‌کند تا پروسه آموزش خود را ادامه دهند.

 

افزایش جستجو نرم افزار های آموزش آنلاین
در این تصویر میزان سرچ برای نرم افزار های کورس آنلاین را می بینید.

مردم می‌خواهند از زمان برای پیشرفت خود استفاده کنند. کودکان در هنگام تعطیلی مدارس به علت کرونا هم مشغول یادگیری هستند، بنابراین والدین هم می‌توانند به کارهای خود بپردازند.

مردم همچنین می‌خواهند در دوران شیوع ویروس کرونا ، از نظر جسمی هم سالم و قوی بمانند. بنابراین تقاضا برای تناسب اندام آنلاین و تمریناتی که می‌توانید در خانه انجام دهید هم، افزایش چشمگیری داشته است.

ما همچنین شاهد افزایش 52٪ در ترافی به دسته سیستم عامل‌های اجتماعی VR هستیم. سرگرمی واقعیت مجازی هنوز در مراحل اولیه است، اما ما تقاضای در دسته سرگرمی‌ها در Google Trends مشاهده می‌کنیم.

استفاده از نرم افزار های دورکاری آینده جهان است

همانطور که می‌دانید طبق یک ضرب المثل معروف “احتیاج مادر اختراع است”. صنایع و کسب و کارها، امروزه بیشتر از گذشته روش‌هایی برای ارائه آنلاین خود به اینترنت پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، در کسب و کارها و حتی در پیج ایفلوئنسرهای اینستاگرام، آموزش حفظ تناسب اندام در خانه، تدریس و پخش زنده کلاس‌ها و دوره‌ها را می‌بینیم.

 

مانند بحران‌ها سابق در جهان، بحران ویروس کرونا هم، گرایش‌ها، رفتارها و فناوری‌های جدیدی را به وجود آورده است. آن چه امروزه می‌بینیم، آغاز بزرگ‎ترین تغییر در رفتار مصرف کننده از زمان ایجاد اینترنت است!

 

هر یک از مشاغل برای پیشرفت و توسعه، باید از خود بپرسد چگونه می‌توانند از راه دور از طریق کنفرانس ویدیویی، تحویل یا سایر خدمات مبتنی بر ابر، از راه دور به مردم خدمت کنند؟؟ بعد از این پاسخ دادن به این سوال شما می‌توانید روشی برای زنده نگه داشتن کسب و کار خود حتی در بدترین دوران تاریخ، یعنی شیوع ویروس کرونا پیدا کنید.

 

شما چه فکری به حال کسب و کار خود در این بحران کرده‌اید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید. در صورتی که روش جدیدی برای کسب و کار خود پیدا کرده‌اید، لطفا با مراجعه به بخش نظرات از تجربه خود برای سایر کاربران بگویید.

 

منبع

 

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. این روزها همچی به روال عادی برگشته ولی نرم افزارها و فروشگاه های اینترنتی در سایه کرونا، نقش پررنگی پیدا کردن از این به بعد هم این مسیر ادامه پیدا میکنه. میتونیم بگیم کرونا سبک زندگی خیلیا رو عوض کرد.

  2. استفاده از نرم افزارها در کرونا و از اون به بعد انصافا خیلی فرق کرده. میتونم بگم کرونا سبک زندگی مردم رو عوض کرد

  3. در پاسخ به رعنا علیزاده
    بله کاملا درسته رعنای عزیز. روند استفاده از نرم افزارها از دوران کرونا به بعد تغییر پیدا کرده.

  4. استفاده از نرم افزارها در کرونا چه تغییری کرده؟ در جوابش میتونم بگم استفاده از نرم افزارها از کرونا به بعد رایج تر شده در همه حوزه ها

  5. در پاسخ به سعید
    بله کاملا درسته سعید عزیز. نرم افزارها و اپلیکیشن ها بعد از دوران کرونا رونق گرفتن.

  6. نرم افزارها در کرونا خیلی تحول زیادی داشتن و رایج تر شدن.

  7. در پاسخ به سیمین
    بله کاملا موافقم با نظرتون سیمین عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا