معرفی اپ

بهترین نرم افزار های ماه رمضان

ماه مبارک رمضان از جمله ماه‌های مذهبی اسلام است که در این زمان همه‌ی مسلمانان خواستارِ تجربه‌ی حس معنوی، در میهمانی بزرگ خدا هستند. در این مقاله به معرفی بهترین نرم افزار های ماه رمضان می پردازیم. امسال به علت شیوع بیماری کرونا، ماه رمضان متفاوتی را تجربه می‌کنیم و به رسم هر ساله نمی‌توانیم در مساجد و هیئت‌های مذهبی حاضر شده و به راز و نیاز بپردازیم. به همین دلیل اهمیت دانلود اپلیکیشن‌ های مذهبی افزایش پیدا کرده است.

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر قصد داریم چند اپلیکیشن کاربردی معرفی کنیم تا بدون حضور فیزیکی در مساجد و هیئت‌های مذهبی، بتوانید با کمک موبایل خود قرآن بخوانید، از زمان اذان مطلع شوید و … پس با ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا با اپلیکیشن های مذهبی مناسب برای ماه رمضان آشنا شوید.

 

معرفی بهترین نرم افزار های ماه رمضان

با توجه به محبوبیت اپلیکیشن های مذهبی در ماه مبارک رمضان، یک دسته بندی از وب سایت زینسی، به معرفی اپلیکیشن های مذهبی اختصاص یافته است و شما با کلیک کردن روی این لینک می‌توانید به تمامی اپلیکیشن‌های آن دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از طریق ابزار مقایسه زینسی به مقایسه اپلیکیشن‌های مذهبی مناسب برای ماه رمضان بپردازید.

 

1-قاف

بسیاری از افراد علاقمند به حفظ قرآن کریم هستند، ولی طبیعتا حفظ قرآن به روش سنتی دشوار می‌باشد. در این حوزه اپلیکیشن‌هایی جهت حفظ آسانِ قرآن کریم توسعه داده شده‌ است. “قاف” یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های مذهبی می‌باشد که به صورت اختصاصی در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت دارد. از نظر کاربران، قابلیت تنظیم تعداد دفعات شنیدن هر آیه و سوره، این اپلیکیشن را محبوب کرده است.

قاف یکی از بهترین نرم افزارهای ماه رمضان
نرم افزار قاف یکی از نرم افزارهای مناسب ماه مبارک رمضان به شمار می رود

2-تقویم اذان گوی بادصبا

احتمالا اپلیکیشن بادصبا را در موبایل خود دانلود کرده و یا حداقل اسم این اپلیکیشن را شنیده‌اید. یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مذهبی، اپلیکیشن بادصبا می‌باشد. برنامه‌ی بادصبا دارای تقویم‌های مختلف شمسی، قمری و میلادی است که تقویم شمسی آن اطلاعاتی جزئی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اپلیکیشن بادصبا دارای امکاناتی مانند قبله نما، رکعت شمار و اذان گو می‌باشد. همچنین با کمک این اپلیکیشن می‌توانید از وضعیت آب و ﻫﻮا مطلع شوید. ارائه اوقات شرعی بیش از 1300 شهر ایران و بیش از 1630 شهر مهم جهان، به همراه بانک اطلاعاتی کامل مربوط به 166061 شهر خارجی و پخش اذان با قابلیت انتخاب موذن، از جمله ویژگی‌های این نرم افزار محبوب است. همین قابلیت ها این نرم افزار را تبدیل به یکی از بهترین نرم افزارهای ماه رمضان می کند.

اپلیکیشن باد صبا یکی از بهترین نرم افزارهای ماه رمضان
نمایی از تبلیغات نرم افزار مذهبی باد صبا

3-آموزش قرآن به کودکان

ماه رمضان بهترین فرصت برای آموزش قرآن به کودکان می‌‌باشد. یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی در این حوزه، “آموزش قرآن به کودکان” نام دارد. توسعه دهندگان این اپلیکیشن با گرافیک زیبا و ساده مخصوصِ کودکان، توانسته‌اند محیط آموزشی زیبایی را برای کودکان خلق کنند. از نظر کاربران این اپلیکیشن، تکرار و تاکید و همچنین امکان ضبط صدای کودکان جزو ویژگی‌های بسیار جذاب آن می‌باشد. این نرم افزار نیز با توجه به قابلیت های خود یکی از بهترین نرم افزارهای ماه رمضان به حساب می آید.

آموزش قرآن به کودکان یکی از نرم افزارهای مناسب ماه رمضان
نمایی از نرم افزار آموزش قرآن به کودکان

4-فرهنگ شیعه

افرادی که نیازمند اطلاعات مذهبی با محوریت رساله و دین هستند، می‌توانند از اپلیکیشن “فرهنگ شیعه” استفاده کنند. اپلیکیشن فرهنگ شیعه، بسته‌های مذهبی مختلفی ارائه می‌دهد تا شما بتوانید در ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت‌های مذهبی از راز و نیاز و مناجات با خدا لذت ببرید. با کمک این اپلیکیشن به قرآن کریم، رساله‌های مراجع، کتب مذهبی، نهج البلاغه، مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه، فضیلت سوره‌های قرآن و ذکرشمار دسترسی خواهید یافت. پس این اپ یکی از بهترین نرم افزارهای ماه رمضان است.

نرم افزار فرهنگ شیعه یکی از نرم افزارهای ماه رمضان
نمایی از اپلیکیشن فرهنگ شیعه

5-کلید بهشت

در ماه مبارک رمضان خواندن دعا و قرآن بسیار پرفضیلت‌تر از ماه‌های دیگر می‌باشد. بنابراین به همراه داشتن یک اپلیکیشن محبوب، بسیار اهمیت دارد. “کلید بهشت” نام اپلیکیشنی مذهبی است که با کمک آن می‌توانید به خواندنِ دعا و مناجات مشغول شوید. در این اپلیکیشن به متن کامل قرآن و مفاتیح الجنان به همراه ترجمه اختصاصی دسترسی داشته و به تماشای پخش زنده اماکن مذهبی بنشینید. که همین قابلیت این نرم افزار را مناسب برای ماه رمضان می سازد.

اپلیکیشن کلید بهشت بهترین نرم افزار برای ماه رمضان
نمایی از از نرم افزار کلید بهشت

6-تقویم اذان گوی شمیم یاس ۹۹

در ماه مبارک رمضان، تقویم اذان گو، بیش از هر ماه دیگری اهمیت دارد. یکی از اپلیکیشن های پرکاربرد در این زمینه، تقویم اذان گوی شمیم یاس ۹۹ نام دارد. شما با دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از زمان دقیق اذان با توجه به انتخاب شهر خود، مطلع شوید. این اپلیکیشن به صورت اختصاصی در زمینه تقویم فعالیت دارد ولی امکان مطالعه احادیث و روایات اسلامی و قرآنی به صورت روزانه، مشاهده صدها پیام انرژی بخش و آیات قرانی نیز در آن در نظر گرفته شده است. از نظر کاربران ویژگی ممتاز این اپلیکیشن، تبدیل تاریخ شمسی، قمری و میلادی به یکدیگر می‌باشد. این تقویم اذان گوی یکی از بهترین نرم افزارهای ماه رمضان است.

تقویم اذان گوی شمیم یکی از بهترین اپلیکیشن های ماه رمضان
نمایی از قابلیت تبدیل تاریخ تقویم اذان گوی شمیم

7-قرآن کریم کامل (قلم هوشمند)

همیشه خواندن قرآن برای مسلمانان فضیلت و اهمیت داشته است ولی در ماه مبارک رمضان اهمیت آن دوچندان می‌گردد. یکی از اپلیکیشن کاربردی در این حوزه، “قرآن کریم کامل” نام دارد. شما با دانلودِ این اپلیکیشن با تلفظ صحیح هر آیه آشنا خواهید شد. از این رو، این اپلیکیشن جنبه آموزشی نیز دارد. اگر می­خواهید به صوت قرآن گوش فرا دهید و با تلفظ صحیح آن نیز آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این اپلیکیشن را دانلود نمایید. از نظر کاربران اپلیکیشن “قرآن کریم کامل”، انتخاب قاری محبوب برای شنیدن قرآن صوتی از ویژگی‌های برجسته آن می‌باشد.

اپلیکیشن قرآن کریم کامل یکی از بهترین اپ های ماه رمضان
نمایی از اپلیکیشن قرآن کریم

8-قرآن صوتی وصل

یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های مذهبی، قرآن صوتی وصل می‌باشد. شاید با توجه به اسم اپلیکیشن، تصور کنید که فقط در حوزه پخش قرآن صوتی فعالیت دارد، در حالی که این گونه نیست.

قرآن صوتی وصل، اپلیکیشنی است که بسیاری از قابلیت‌های برنامه‌های مذهبی با محوریت قرآن و مذهب را شامل می‌شود. این برنامه ضمن ارائه قرآن صوتی در کنار خود مفاتیح الجنان را هم شامل می‌شود. ادعیه و زیارت نامه‌ها بخش دیگر این اپلیکیشن هستند.

از دیگر امکانات ویژه‌ی این اپلیکیشن پخش زنده اماکن مذهبی و نمایش تقویم با تمام جزئیات است. اگر به اپلیکیشن کاملی در حوزه مذهبی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم این اپلیکیشن را دانلود کنید.

قرآن وصل یکی از نرم افزارهای ماه رمضان
نمایی از نرم افزار قرآن وصل

9-رضوان

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور ما، تمام اماکن مذهبی از جمله حرم امام رضا (ع) درمشهد تعطیل شده و هیچ زائری اجازه ورود به حرم مطهر را ندارد. بسیاری از مسلمانان علاقمند به حضور در مشهد مقدس در ماه مبارک رمضان هستند، ولی برخی از مشکلات مانع حضور آنان در حرم می‌شود. اگر می‌خواهید به صورت زنده حرم مطهر را مشاهده نمایید، اپلیکیشن رضوان مخصوص شماست. از دیگر امکانات اپلیکیشن رضوان می‌توان به امکان پرداخت آنلاین خیرات و نذورات، امکان شرکت در برنامه‌های مذهبی مشهد مقدس به صورت آنلاین و آشنايی با امام رضا عليه السلام، راهنمای زائر و حرم شناسی اشاره کرد.

اپلیکیشن مناسب ماه رمضان رضوان
نمایی از اپلیکیشن رضوان

10-باب النعیم

مفاتیح الجنان یک کتاب جامع مذهبی برای مسلمانان می‌باشد. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند تلفظ صحیح دعاهای مفاتیح الجنان را از طریق صوت‌های مختلف شنیده و همراه آن زمزمه کنند. اپلیکیشن باب النعیم برای دسترسی به مفاتیح الجنان به صورت صوتی همراه با ترجمه توسعه داده شده است. اگر می‌خواهید در ماه مبارک رمضان با خدا به راز و نیاز بپردازید و دعا کنید، حتما این اپلیکیشن را برای تجربه حسِ معنوی دانلود کرده و از آن لذت ببرید. ویژگی محبوب باب النعیم از نظر کاربران، ارائه اعمال روزانه مطابق با تقویم قمری می‌باشد.

نرم افزار باب النعیم یکی از نرم افزارهای ماه رمضان
نمایی از اپلیکیشن باب النعیم

 

 

در صورتی که اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله را دانلود کرده‌اید، لطفا با مراجعه به بخش نظرات از تجربه خود برای سایر کاربران بگویید.

این مقاله به صورت اختصاصی برای شما در زینسی گردآوری شده است. ممنون که همراه ما هستید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. شمیم یاس و باصبا عصای دستم هستند خیلی خوبن مخصوصا تو ماه رمضون بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

  2. از جمله بهترین نرم افزار های ماه رمضان میتونم بگم قاف خیلی خوبه از بین اپلیکیشن های قران هم من برنامه قرآنی وصل رو هم امتحان کردم، عالی بود.

  3. با خوندن مقاله تون از بین اپلیکیشن های مذهبی مناسب برای ماه رمضان ، اموزش قران به کودکان رو انتخاب کردم میخوام دخترم قران یاد بگیره فعلا که خیلی جذاب و خوبه این اپلیکیشن.

  4. بهترین نرم افزار های ماه رمضان رضوان هست حتی غیر از ماه رمضون هم ازش استفاده میکنم.

  5. در پاسخ به فاطمه
    ممنون از نظر ارزشمندتون دوست عزیز. بدون شک رضوان در لیست بهترین نرم افزار های ماه رمضان قرار داره.

  6. بهترین نرم افزار های ماه رمضان قول صوتی وصل هست خیلی خوب و لذت بخشه قرآن خوندن باهاش. توصیه میکنم یه بارم شده امتحان کنین ضرر نمیکنین.

  7. در پاسخ به الهام
    ممنون از نظر ارزشمندتون الهام عزیز. چقدر خوب که لذت معنوی رو با قرآن خوندن تجربه میکنین.

  8. اینایی که گفتین درسته بهترین نرم افزار های ماه رمضان هستن ولی دلیل نمیشه ماه های دیگه نتونیم استفاده کنیم ازشون. نرم افزار مذهبی خوبی هستن برای هر ماه و هر روز.

  9. در پاسخ به مجید رضایی
    بله کاملا درسته. این نرم افزارها در ماه رمضان بیشتر کاربرد دارن ولی برای ماه های دیگه هم مناسب هستن. ممنون که نظرتون رو در مورد بهترین نرم افزارهای ماه رمضان درج کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا