شبکه های اجتماعی

معرفی کامل اپلیکیشن Bereal در یک جا (فروردین 1401)

شاید شما نیز از تماشای زندگی غیرواقعی اینفلوئنسرها در اینستاگرام خسته شده باشید. زندگی که به دور از واقعیت بوده و در تجملات و فیلتر غرق شده است. شاید خیلی از افراد زندگی غیرواقعی به نمایش گذاشته در اینستاگرام را با زندگی واقعی خود مقایسه کنند و احساس پوچی داشته باشند. کارآفرین فرانسوی با نام «الکسیس بریات» سازنده این اپلییکشن، جزو کسانی است که از تماشای تجملات و فیلترهای اینستاگرام خسته  شد و ایده‌ای به ذهنش خطور کرد. الکسسین تصمیم گرفت اپلیکیشنی را توسعه دهد که فقط زندگی واقعی افراد را به نمایش بگذارد و کاملا متفاوت با دیگر اپلیکیشن‌های رقیب، عمل کند. این اپلیکیشن توسعه یافت و با نام اپلیکیشن BeReal، توانست نظر خیلی از افراد را به خود جلب کند. با این مقاله از زینسی همراه ما باشید تا این اپلیکیشن را بیشتر بشناسیم.

اپلیکیشن BeReal  رقیب جدی اینستاگرام

اپلیکیشن BeReal راهی جدید و منحصر به فرد برای کشف زندگی واقعی و روزمره دوستان شماست. معنی لغوی BeReal، “واقعی باش” می‎باشد که از نام اپلیکیشن هم می‌توان به هدف اصلی برنامه پی برد.

این اپلیکیشن در ژانویه 2021 توسعه یافته و در این مدت کم توانسته به رقیب واقعی اینستاگرام تبدیل شود. این اپلیکیشن در ابتدا نظر اکثر دانشجویان غربی را جذب کرد و رفته رفته محبوبیت زیادی به دست آورد.

اولین جذب سرمایه BeReal  به مبلغ ۳۶.۶ میلیون دلار در ماه ژوئن ۲۰۲۱ انجام شد. این اپلیکیشن در بازه زمانی ژانویه ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ نزدیک به ۴ میلیون بار روی اپ استور و گوگل پلی دانلود شده و این اعداد نشان دهنده محبوبیت بیش از حد این اپلیکیشن است. جالب اینجاست که حدود ۳۰ درصد از دانلود‌ها مربوط به ماه فوریه ۲۰۲۲ می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی برنامه threads from instagram

عملکرد اپلیکیشن BeReal

در توضیحات این اپلیکیشن آمده است که BeReal  زندگی است؛ خودِ زندگی و زندگی هم فیلتر ندارد! هدف این اپلیکیشن ایجاد شبکه اجتماعی است که مردم زندگی روزمره واقعی خود را به دور از تجملات، ادیت و فیلتر به صورت زنده به اشتراک بگذارند.

شمایی از اپلیکیشن bereal
نمایی از اپلیکیشن bereal

نحوه عملکرد اپلیکیشن BeReal این گونه است که در طول روز به صورت تصادفی برای شما نوتیفیکیشی از طرف این برنامه دریافت می‌کنید. در این نوتیفیکیشن از شما درخواست می‎‌شود که وضعیت لحظه‌ای را که در آن قرار دارید، در عرض 2 دقیقه به نمایش بگذارید. اگر زمان به اشتراک گذاری عکس یا فیلم شما بیشتر از 2 دقیقه طول بکشد، این برنامه پست شما را با علامتی مخصوص منتشر می‌کند. این علامت نشان‌دهنده آن است که این پست بیشتر از دو دقیقه طول کشیده و کاربر زمان بیشتری را برای پیدا کردن سوژه سپری کرده است.

BeReal قابلیت ادیت و فیلتر ندارد

در این برنامه هیچ فیلتری برای عکس گرفتن یا فیلم‌برداری وجود ندارد؛ امکان ادیت و ویرایش عکس در شبکه اجتماعی BeReal دیده نمی‎شود. در واقع سازنده همه تلاش خود را کرده است تا کاربران خودِ واقعی‌شان را به اشتراک بگذارند. هنگام فعال شدن 2 دقیقه، دوربین جلو و عقب آماده عکس‌برداری و فیلم‌برداری خواهد بود.

هنگام به اشتراک گذاری پست شما می‌توانید دوربین جلو و عقب خود را از هم تفکیک کنید؛ یعنی یک عکس با دوربین سلفی و یک عکس با دوربین عقب بیندازید و آن‌ها را همزمان در یک تصویر منتشر کنید. یکی از این عکس‌ها به صورت کوچک در بالای صفحه مشاهده می‌شود و دیگری تمام صفحه را می‌پوشاند.

اینستاگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی اعتیاد آور هستند و برخی از افراد ساعت‌ها مشغول تماشای پست و استوری دیگران هستند. این برنامه اعتیادآور نیست و برای تماشای پست دیگران نیز بازه 2 دقیقه‌ای برای شما تعریف می‌شود.

از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن می‌توان به این مورد اشاره کرد که امکان به اشتراک گذاری عکس یا فیلم از گالری گوشی وجود ندارد. در توضیحات این برنامه می‌خوانیم که: “BeReal  شما را معروف نخواهد کرد، اگر می‌خواهید یک اینفلوئنسر شوید، می‌توانید از تیک‌تاک و اینستاگرام استفاده کنید”

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب BeReal  این است که شما تا BeReal خود را منتشر نکنید، نمی‌توانید محتوای دیگران را تماشا کنید. برای تماشای پست دیگران، باید در این چرخه اشتراک‌گذاری اتفاقات شرکت کنید.

آموزش استفاده از اپلیکیشن BeReal 

این شبکه اجتماعی را می‌توانید در نسخه‌های اندروید و آیفون دانلود کنید. این نسخه‌ها در گوگل پلی و اپ استور و کافه بازار موجود هستند.

برای فعالیت در این شبکه اجتماعی بعد از نصب اپلیکیشن، باید حساب مخصوص به خود را ایجاد نمایید. برای ثبت نام در این پلتفرم نیاز به وارد کردن با شماره تلفن وجود دارد. بعد از وارد کردن شماره تلفن، کد ثبت‌نام را از طریق پیامک دریافت خواهید کرد. نکته قابل توجه برای کاربران ایرانی این است که در مرحله وارد کردن شماره و دریافت کد از طریق پیامک، باید از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده کنند.

نحوه پیدا کردن دوستان در این برنامه از طریق شماره تلفن است؛ یعنی شما پس از وارد شدن به داخل برنامه می‌توانید مخاطبان خود را در BeReal  مشاهده کنید. هنگام به اشتراک گذاری پست‌ها، دو گزینه پیش روی شماست؛ که پست را فقط برای دوستان خود نمایش دهید یا تمام کاربران. انتخاب هر یک از این گزینه‌ها برعهده شماست.

ورود به اپ bereal
قسممت هایی منوی نقشه اپ Be Real

صفحه اصلی این اپلیکیشن به دو بخش Discovery  و My Friends تقسیم شده است. در بخش اول (Discovery) پست‌های عمومی ‌ثبت شده را مشاهده می‌کنید و در بخش دوم (My Friends) فقط پست دوستان خود را خواهید دید.

بعد از وارد شدن به این برنامه می‌توانید اولین تصویر خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاری اولین تصویر، نیاز به دریافت نوتیفیکیشن نیست و در همان ابتدا می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید ولی برای به اشتراک گذاری پست‌های بعدی‌تان باید منتظر دریافت نوتیفیکیشن از طرفین برنامه بمانید.

در این برنامه امکان حذف کل تصویر نیز وجود دارد؛ یعنی اگر پس از به اشتراک گذاری عکس منصرف شدید، می‌توانید آن را به راحتی پاک کنید. در BeReal  قابلیت RealMojis وجود دارد که شما با کمک این قابلیت می‌توانید واکنش به پست‌های دیگران واکنش نشان دهید.

برای مشاهده اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی ایرانی و خارجی به دسته بندی شبکه‌های اجتماعی زینسی مراجعه کنید.

زینسی، پلتفرمی برای مقایسه و بررسی اپلیکیشن‌ها

 اپلیکیشن BeReal یک شبکه اجتماعی بسیار متفاوت است که شبیه اینستاگرام و تیک تاک و … نیست. این اپلیکیشن با اسم واقعی باش، وارد عرصه جامعه شده و با عملکرد متفاوت خود، توانسته محبوبیت خیلی زیادی کسب کند. در این اپلیکیشن باید خود واقعی‌تان باشید! استفاده از این برنامه بسیار آسان است. برای به اشتراک گذاری عکس در BeReal باید منتظر دریافت نوتیفیکیشن باشید. بعد از دریافت نوتیفیکیشن، 2 دقیقه زمان برای به اشتراک گذاری عکس یا فیلم خواهید داشت.

امکان به اشتراک گذاری عکس از گالری وجود ندارد، زیرا هدف BeReal  این است که زندگی واقعی شما در همان لحظه بدون ادیت و فیلتر به اشتراک بگذارد. برای دانلود این برنامه می‌توانید از طریق اپ استور، گوگل پلی و بازار استفاده کنید.

نظر شما در مورد اپلیکیشن BeReal چیست؟ آیا این برنامه مورد توجه شما واقع شد؟ ممنون که تا آخر این مقاله همراه زینسی بودید. بلاگ زینسی را دنبال کنید تا از بررسی و معرفی آخرین نرم افزارها مطلع باشید.

سوالات متداول:

برنامه bereal چیست؟

برنامه شبکه اجتماعی جدید است که تفاوت اساسی با دیگر اپلیکیشن‌های این حوزه دارد. هدف برنامه به تصویر کشیدن وافعیت زندگی انسان‌ها به دور از تجملات است.

ساخت اکانت Bereal چگونه انجام می‎گیرد؟

برای ساخت اکانت Bereal باید نام، تاریخ تولد، شماره تلفن را وارد کنید و برای خودتان یک نام کاربری داشته باشید.

دانلود bereal اندروید از کجا انجام می‌گیرد؟

نسخه‌های اندروید و آیفون Bereal را می‌توانید از مارکت‌های معتبر جهانی مانند گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

نحوه ثبت نام در bereal چگونه است؟

برای ثبت نام در bereal باید شماره تلفن خود را وارد کنید و کد ارسالی به آن شماره را در کادر مربوطه وارد نمایید.

نصب bereal چگونه است؟

نصب bereal بسیار ساده است. بعد از دانلود آن کافیست روی گزینه install  کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

‫31 دیدگاه ها

  1. به نظرم این برنامه یه جایگزین خوب حتی برای اینستاگرام یا مثلش میتونه باشه. اما تو بخش discovery این که افراد چه ساعتی پست گذاشتن رو یه چیز عجیب و بی فایده میدونم

  2. ایده ش خیلی جالبه، دیگه واقعا از اینستاگرام خسته شدیمممم همه چی تکراری شده حتی قیافه ها با فیلتر یکی شدن! این اپ با واقعی بودنش رفته رفته برای همه جذاب تر میشه

  3. خیلی تعریفشو شنیدم دانلود کردم دو سه روزه، ولی واقعیتش خوشم نیومد در کل روز باید منتظر یک نوتیفیکیش باشی اصلا امکان داره اون لحظه آدم شرایط خوبی برای گرفتن عکس نداشته باشه. بازم نظر شخصیه خیلیا خوششون میاد

  4. لینک اپلیکیشن BeReal تو گوگل پلی هست؟ از اونجا باید دانلود کنم. کاش شما هم لینک دانلودشو میذاشتین مشتاق شدم ببینیم چیه

  5. سلام دوست عزیز
    در بلاگ زینسی ، اپلیکیشن Be real کامل معرفی شده است و می توانید اطلاعات مربوط به این اپ را با مراجعه به این لینک کسب کنید.

  6. اپلیکیشن BeReal یه بازه خیلی با سرعت میرفت بالا. الان وضعیتش چطوره؟ احساس میکنم افت کرد نمیتونه با اینستا رقابت کنه

  7. روند رشد اپلیکیشن BeReal اولش خوب بود، بعدا خیلی کم شد. برا منم اولش جذاب اومد ولی زود خسته کرد.

  8. از اپلیکیشن BeReal زیاد خوشم نیومد ولی از تجملات اینستاگرام هم خسته شدیم

  9. عملکرد Bereal جالبه که مثل اینستاگرام نیست و نمیشه تو عکس ها دست کاری کرد، دانلودش میکنم حتما

  10. متاسفانه نتونستم وارد اپلیکیشن Bereal بشم چون هر چقدر منتظر موندم کد نیومد.

  11. اپلیکیشن Bereal نتونست جذابیت اولیه شو حفظ کنه و رقیب اینستاگرام بشه ولی بازم خوبه بالای 10 میلیون نصب داره.

  12. در پاسخ به هانیه جبارزاده
    بله درسته دوست عزیز اپلیکیشن Bereal هنوزم طرفدارای خودش رو داره.

  13. در پاسخ به رضا
    رضای عزیز ممنون از اینکه نظرتون رو در مورد اپلیکیشن bereal با ما در میون گذاشتید.

  14. در پاسخ به طاهره
    ممنون از اینکه نظرتون رو در مورد اپلیکیشن Bereal مطرح کردید.

  15. اپلیکیشن Bereal خوبه متفاوته لاقل. با دوستای نزدیکم اونجا هستیم از نظر درس و کتاب خوندن همدیگه رو به چالش میکشیم.

  16. در پاسخ به مهران
    چقدر خوب که استفاده مفید میکنین از اپلیکیشن Bereal .

  17. اپلیکیشن Bereal اصلا جذبم نکرد یه ساعت بعد دانلود، پاکش کردم.

  18. اپلیکیشن Bereal حس خوبی نداشت انگار خیلی سوت و کور بود. دوستام دانلودش نکرده بودن من پاکش کردم.

  19. در پاسخ به آرمان قلی پور
    آرمان عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن Bereal باهامون به اشتراک گذاشتین.

  20. اپلیکیشن Bereal هنوز فعاله؟؟ دیگه اسمشو نمیشنوم اولا به گوشم خورده بود. هیچ وقت دانلودش نکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا