معرفی نرم افزار

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست؟

اپلیکیشن کلاب هاوس از جمله اپلیکیشن های محبوب حساب میشود . در این اپلیکیشن افراد به طور زنده با یکدیگر صحبت میکنند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند.

تا به امروز برای یک فرد عادی این امکان وجود نداشت تا بتواند روز و شب خود را با یکی از افراد مشهور بگذارند و با او هم صحبت شود. گرچه این کار تا به امروز شدنی نبود، اما اپلیکیشن کلاب هاوس این کار را شدنی کرد و شما می‌توانید به صحبت‌های افراد مختلف از جمله افراد مشهور گوش دهید و با آنها معاشرت کنید.

کلاب هاوس یک اپلیکیشن صدا محور در میان نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی است که ارتباط برقرار کردن افراد در آن به وسیله چت‌های صوتی صورت می‌پذیرد، که توجه تمام مردم دنیا و حتی غول‌های تکنولوژی دنیا را به خود جلب کرده است. این اپلیکیشن به عنوان ابزاری شناخته می‌شود که افراد را در سراسر دنیا دور هم جمع کرده است و زمان معرفی آن زمانی  بود که تمام دنیا به دلیل همه گیری کرونا در اوضاع ناامید کننده و همچنین افسرده‌ای به سر می‌برد.

اطلاعات بدست امدهاز  گزارش ها نشان میدهد  که ارزش اپلیکیشن کلاب هاوس تا به امروز چیزی در حدود 1 میلیارد دلار ارزیابی شده است و آن را به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین اپلیکیشن‌های روز دنیا می‌دانند. این میزان شهرت و محبوبیت باعث شده که افراد زیادی علاقمند به استفاده از این اپلیکیشن بشوند  و درباره نحوه استفاده و کار با آن سؤالات بسیاری بپرسند.

اما اگر روزی شما برای حضور در این اپلیکیشن دعوت‌نامه دریافت کنید، چه خواهید کرد؟ آیا با کار کردن با ابزارهای صوتی راحت هستید و می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟ در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی درباره این اپلیکیشن به شما ارائه دهیم و شما را با نحوه کار و حضور در روم‌ها آشنا کنیم.

 

اپلیکیشن کلاب هاوس چگونه کار می‌کند؟

اپلیکیشن کلاب هاوس چگونه کار میکند؟
در اپلیکیشن کلاب هاوس می‌توانید در تمام روم‌ها که به صورت زنده افراد در آنها به صحبت مشغول هستند، حضور داشته باشید و به هر روم و موضوعی که علاقه دارید بپیوندید.

در صفحه اصلی کلاب هاوس (تالار ورودی) می‌توانید در تمام روم‌ها که به صورت زنده افراد در آنها به صحبت مشغول هستند، حضور داشته باشید و به هر روم و موضوعی که علاقه دارید بپیوندید. پس از ورود به روم، می‌توانید با زدن یک دکمه به عنوان سخنگو صحبت کنید یا با بالا بردن دستان خود و با یک دکمه، آمادگی خود را برای صحبت کردن اعلام کنید. ناظر در هر روم به شما اجازه می‌دهد که صحبت کنید.

شما همچنین در کلاب هاوس می‌توانید کلاب تشکیل دهید ، به کلاب‌های مورد علاقه خود بپیوندید که در اپلیکیشن با نام “interest-based groups” مشخص می‌شوند. با عضویت در این کلاب‌ها می‌توانید خود روم تشکیل دهید و یا رویداد در کلاب تعریف کنید.

اپلیکیشن کلاب هاوس دارای یک تقویم است که رویدادهای آینده را به مخاطب و کاربر خود نشان می‌دهد، مانند صحبت کردن در مورد سلامت روان یا بحث درباره یک فیلم. اگر در میان این رویدادها و روم‌ها مورد خاصی پیدا کردید که به حضور در آن علاقه دارید، می‌توانید برای آن تاریخ یادآوری تنظیم کنید تا آن را از دست ندهید.

روم‌های کلاب هاوس توسط کارشناسان، مفاخر، مشاهیر یا سلبریتی‌ها، سرمایه گذاران بزرگ، روزنامه نگاران و … میزبانی می‌شود.

چگونه می‌توانم دعوت‌نامه را در اپلیکیشن کلاب هاوس دریافت کنم؟

کلاب هاوس هنوز در مرحله بتا است، یعنی شما تنها با دانلود این اپلیکیشن نمیتوانید از آن استفاده کنید، یعنی برای استفاده از این اپلیکیشن به یک دعوت‌نامه از طرف دوستان خود و افراد دیگر نیاز دارید. اگرچه با دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس (در حال حاضر فقط برای iOS در دسترس است و در آینده برای اندروید نیز توسعه پیدا می‌کند) و ارسال شماره تلفن خود می‌توانید وارد لیست انتظار شوید.

نسخه‌های غیر رسمی کلاب هاوس

نسخه‌های غیر رسمی توسط برنامه نویسان بسیاری روانه بازار شده است که گرچه نسخه اولیه آن به شمار نمی‌آید، اما شما می‌توانید با دانلود بهترین آنها از رمز و راز این اپلیکیشن پرده برداری کنید و ببینید که کار با آن به چه صورت است. از میان نسخه‌های غیر رسمی آن می‌توان اپلیکیشن مورد استفاده برای اندروید را نیز پیدا کرد.

 نسخه رسمی کلاب هاوس و نسخه غیر رسمی این اپلیکیشن را میتوانید دانلود کنید .

بنظر شما در این اپلیکیشن میتوان صحبت کرد یا فقط شنونده بود؟

شما ممکن است در این اپلیکیشن و روم‌های آن به هیچ عنوان اجازه صحبت پیدا نکنید. برای اینکه شانس خود را برای صحبت کردن امتحان کنید باید به اندازه روم‌ها و تعداد افراد حاضر در آنها توجه کنید. بعضی از روم‌ها گنجایش حضور هزاران نفر را دارند و شما می‌توانید در آنها به عنوان شنونده باشید.

اما اگر شما در یک روم با پنج نفر دیگر حضور داشته باشید، ممکن است کمی دور از عرف به نظر برسد که کلامی حرف در آن روم از سمت شما گفته نشود؛ بنابراین بررسی کنید که چند نفر در روم هستند و اگر ترجیح می‌دهید که تنها به عنوان شنونده حضور داشته باشید می‌توانید در روم‌های بزرگ‌تر شرکت کنید.

نحوه یافتن روم‌ها در کلاب هاوس

نحوه یافتن روم در اپلیکیشن کلاب هاوس
پس از دریافت دعوت‌نامه و ورود به تالار ورودی یا همان “Hallway” می‌توانید روم‌ها را پیدا کنید

 

اگر  اپلیکیشن کلاب هاوس را دانلود کرده باشید، باید بدانید که کار اصلی شما حضور در روم‌ها و هم صحبت شدن با افراد مختلف است. پس از دریافت دعوت‌نامه و ورود به تالار ورودی یا همان “Hallway” می‌توانید روم‌ها را پیدا کنید. کافی است در تالار ورودی صفحه را اسکرول کنید تا بتواند روم‌های در حال برگزاری را مشاهده کنید. پس از ورود به روم می‌توانید لیست افراد حاضر را مشاهده کنید . همچنین می‌توانید با دکمه‌های مختلف اجازه صحبت را دریافت کنید،  افراد را به روم اضافه کنید و در نهایت روم را ترک کنید.

صحبت‌ها و حرف و حدیث پیرامون  اپلیکیشن کلاب هاوس چیست؟

در تابستان، پس از صحبت‌هایی که شامل گزارش خبرنگار نیویورک تایمز، تیلور لورنز و بحث در مورد چگونگی پوشش رسانه‌ها از فرهنگ سیلیکون ولی بود، اپلیکیشن کلاب هاوس با نظرات منفی مواجه شد. این موضوع همچنین بحث گسترده‌تری در مورد چگونگی برخورد برنامه با مسائل آزار و اذیت و همچنین محتوای مشکوک مانند نظریه‌های توطئه و اطلاعات غلط را آغاز کرد و به طور کلی این اپلیکیشن را ابزاری منفی برای گسترش نظریات غیر قابل قبول و غیر علمی می‌دانستند و هنوز نیز بر این حرف خود پافشاری می‌کنند.

اپلیکیشن کلاب هاوس در مورد آزار و اذیت و محتوای سوال برانگیز چه کاری انجام داد؟

در خط مشی این اپلیکیشن، تهدید به خشونت و آسیب، تبعیض، آزار و اذیت، تحکم، سوء استفاده و انتشار اطلاعات نادرست همه برخلاف دستورالعمل‌های کلاب هاوس است. در مورد این هنجارشکنی‌ها هر فرد می‌تواند گزارشی در مورد فرد مذکور ارائه دهد که به صورت جدی با مسدود کردن حساب او، از حضور او در این اپلیکیشن جلوگیری می‌شود.

برای ارسال این گزارش دو راه وجود دارد. ابتدا اینکه، شما می‌توانید آن را همزمان در روم انجام دهید. در حالی که روم در حال برگزاری است و افراد در آن در حال صحبت هستند، کلاب هاوس ضبط موقت صدا ایجاد می‌کند و در صورت گزارش، می‌تواند از آن صدای ضبط شده برای بررسی آن حادثه استفاده کند. با این حال، اگر هنگام برگزاری روم چیزی گزارش نشود، صدا پاک می‌شود. بعد از رخ دادن یکی از موارد بالا و تمام شدن روم می‌توانید این اتفاق را گزارش کنید، اما اگر روم دیگر در حال برگزاری نباشد صدای ضبط شده‌ای برای اثبات آن وجود ندارد.

بخشی از مسئولیت سالم نگه داشتن فضای روم‌های اپلیکیشن کلاب هاوس نیز برعهده ناظران می‌باشد. مجری یا ناظر می‌تواند کنترل کند که چه کسی صحبت می‌کند و حتی می‌تواند صحبت‌ها را قطع کند. دستورالعمل‌های انجمن در اپلیکیشن کلاب هاوس نشان می‌دهد که یک ناظر می‌تواند “یک فرد با توانایی حفظ تعادل و همچنین فردی مثبت اندیش باشد”.

چرا کلاب هاوس محبوب است؟

دلایل مجبوبیت اپلیکیشن کلاب هاوس
دلایل زیادی برای محبوبیت اپلیکیشن کلاب هاوس وجود دارد

چند عامل موثر در این امر وجود دارد که چرا اپلیکیشن کلاب هاوس  در میان مردم و کاربران محبوب است. یکی از آنها می‌تواند همان پاسخ سؤال چرا پادکست گوش کنیم، باشد. اگر به پادکست علاقه داشته باشید، می‌توانید به همان اندازه کلاب هاوس را نیز دوست داشته باشید.

اما محبوبیت کلاب هاوس دلایل دیگری نیز داشت. بعد از اینکه کرونا همه را مجبور به انتخاب گوشه گیری کرد، این اپلیکیشن برای اولین بار توانست افراد را فارغ از سمت و شهرتی که دارند در کنار هم جمع کند و کاری کند تا افراد زمان بیشتری را در کنار هم بگذارند. در این مواقع که همه مجبور به خانه نشینی هستند، پیوستن به یک روم و شنیدن صحبت سایر افراد می‌تواند جذابیت بسیاری داشته باشد. این برنامه همچنین نام‌های بزرگ و محبوبی را به سمت خود جذب کرده است.

چه افراد مشهوری در کلاب هاوس هستند؟

یکی از محبوبیت‌های اپلیکیشن کلاب هاوس که به عنوان یکی از رقبای سرسخت اینستاگرام شناخته می‌شود، این است که نام‌های بزرگی از جمله هادیش، بازیگر همکار او جارد لتو و فیلمساز آوا دوورنی و همچنین نخبگان دره سیلیکون مانند ایان ماسک، مارک زاکربرگ و دیگران را جذب کرده است. از دیگر نام‌های حاضر در کلاب هاوس می‌توان به اپرا وینفری، جک دورسی، مدیر عامل توییتر، تری کروز بازیگر، گیل کینگ مجری برنامه CBS This Morning و سرمایه دارانی بزرگی مانند مارک کوبان، مارک اندرسین و بنیانگذار ردیت، الکسیس اوهانیان اشاره کرد.

در کلاب هاوس مردم درباره چه چیزی صحبت می‌کنند؟

مباحث مورد بحث در کلاب هاوس دامنه وسیعی را شامل می‌شود. شما می‌توانید از مشاوره در زمینه راه اندازی شروع کسب و کار، تا مواردی مربوط به صنعت موسیقی و املاک و مستغلات، در اپلیکیشن کلاب هاوس اطلاعات کسب کنید. روم‌هایی وجود دارد که به اینفلوئنسر مارکتینگ، Dogecoin، کسب درآمد از تیک تاک و عشق و روابط اختصاص دارد. همچنین، روم‌هایی برای مجردها، عکاسان و کمدین‌ها به همراه صحبت‌هایی در مورد هنر و سینما و همچنین مباحث سیاسی در کلاب هاوس شکل می‌گیرد. بعضی اوقات مردم فقط برای “احساس خوب” و آشنایی با افراد و زنده کردن امید در آنها روم می‌سازند.

چه زمانی کلاب هاوس از نسخه بتا خارج خواهد شد؟

تا به امروز هنوز زمانی برای خارج شدن کلاب هاوس از نسخه بتا اعلام نشده است. تنها چیزی که تا به امروز از این اپلیکیشن به گوش رسیده است این است که ” امیدوارم به زودی!”

امتیاز شما به این مقاله

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. فکر میکنم اول کار به اینفولنسرها تبلیغ داد این شرکت و واسه همین معروف شد اون همه. الان از تب و تاب افتاده ولی از اولش به نظرم ویژگی خیلی خاصی نداشت.

  2. اپلیکیشن کلاب هاوس هنوزم رو بورسه؟ شنیدم تازیگا بازی به خودش اضافه کرده درسته؟

  3. سلام فاطمه عزیز
    بله کلاب هاوس هنوز هم یک اپلیکیشن پرطرفدار در حوزه شبکه های اجتماعی است

  4. از متفاوت بودن اپلیکیشن کلاب هاوس خوشم اومد زیاد جذابیت نداره ولی همین که با اینستاگرام متفاوته برام کافیهه ?

  5. روند اپلیکیشن کلاب هاوس جالبه ولی یکنواخت و خسته کننده واسه همین پاکش کردم.

  6. اپلیکیشن کلاب هاوس رو هنوز استفاده میکنم برای بحث های علمی در گروه خاصی خوبه مفیده

  7. یادش بخیرررررر یه مدت خیلی کوتاه حمله کردیم به اپلیکیشن کلاب هاوس با همون سرعت هم خارج شدیم :))

  8. اپلیکیشن کلاب هاوس واقعا چرته حتی کاربردشم از اولش چرت بود. اینفلوئنسرها باعث شدن اولش همه دانلودش کنن.

  9. در پاسخ به الهه امجد
    ممنون از درج نظر ارزشمندتون در مورد اپلیکیشن کلاب هاوس الهه عزیز.

  10. اپلیکیشن کلاب هاوس هنوزم فعالیت داره یا به اینفلونسرها پول داده تبلیغ کنن؟ یهو ناپدید شد انگار

  11. در پاسخ به سمانه قلیپور
    بله سمانه عزیز. اپلیکیشن کلاب هاوس در گوگل پلی بیش از 10 میلیون دانلود داره و به فعالیتش ادامه میده.

  12. چرتترین شبکه اجتماعی که دیدم همین اپلیکیشن کلاب هاوس هست

  13. در پاسخ به شبنم سلطان خواه
    ممنون از نظرتون شبنم عزیز

  14. اپلیکیشن کلاب هاوس خوبه هنوز دارمش و حساب کاربریم اصلا شلوغ نیست.

  15. در پاسخ به سینا بخشی
    سینای عزیز ممنون که نظرتون رو در مورد اپلیکیشن کلاب هاوس برامون نوشتین.

  16. ببخشید یه سوالی داشتم اپلیکیشن کلاب هاوس هنوزم به دعوت نامه نیاز داره؟

  17. در پاسخ به مبینا رهگذر
    مبینای عزیز الان بدون دعوتنامه هست. فقط در اوایل انتشار اپلیکیشن کلاب هاوس ورود فقط با دعوتنامه بود بعدش دیگه حذف شد. از سال 1400 بدون دعوتنامه عضو میشن افراد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا